torsdag den 5. marts 2015

"Lola and the boy next door (Anna and the french kiss #2)" af Stephanie Perkins

Billedet er lånt af stephanieperkins.com
Lola and the boy next door (Anna and the French kiss #2) af Stephanie Perkins, 373 sider, Usborne, 2014

I have three simple wishes. The first is to attend the winter formal dressed liked Marie Antoinette. The second is for my parents to approve my boyfriend. And my third wish? To never ever ever see the Bell twins ever again. Ever.

Budding designer Lola Nolan doesn't believe in fashion ... she believes in costume. The more expressive the outfit - the more sparkly, the more wild - the better. And life is pretty close to perfect for Lola, especially with her hot rocker boyfriend.

That is, undtill the Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighbourhood and unearth a past of hurt that Lola thought was long buried. So when talented inventer Cricket steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally face up to a lifetime of feelings for the boy next door.

Årh, hvor jeg glædede mig til at komme igang med denne bog. Jeg elskede "Anna and the French kiss" og håbede at fortsættelsen ville være lige så god. Jeg glædede mig virkelig til at opleve mere af denne fantastiske, unge kærlighed, som Stephanie Perkins er så fantastisk til at skrive.

Da jeg begyndte på at læse bogen, følte jeg ikke, at jeg havde et specielt forhold til Lola. Og det styrkedes ikke, da jeg begyndte at høre om de andre karakterer. Jeg følte faktisk lidt med Max, og syntes at Lola var mystisk - og at Cricket blandede sig for meget.
Først da det hele blev vendt på hovedet, syntes jeg at Cricket var helt igennem fantastisk og jeg kunne ikke længere slippe bogen.

Jeg havde håbet på at møde den samme fantastiske kærlighed som i den første bog, men dette skete ikke. Det var slet ikke den samme intense stemning, og jeg manglede virkelig at høre mere om både Anna og St. Clair. Jeg følte ikke, at jeg fik nok.
Alligevel synes jeg dog, at bogen er et naturstykke uden lige. Jeg er så glad for, at jeg fik anskaffet mig denne serie.

Kærligheden der er i denne bog er dog alligevel meget realistisk. Jeg kan sætte mig ind i Lola og hendes følelser; netop fordi Stephanie Perkins er en så fantastisk forfatter. Jeg er kæmpe fan, og som tingene ser ud, vil jeg blive ved med at være det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar