tirsdag den 23. juni 2015

"Kunsten at forelske sig" af Cecelia Ahern

Kunsten at forelske sig af Cecelia Ahern, 335 sider, People's press, 2015

Denne bog er et eksemplar fra forlaget.

Det er nat, første gang Christine og Adam møder hinanden. På vej hjem gennem Dublins gader ser Christine Adam, der skal til at kaste sig i floden fra Ha'penny Bridge. Det lykkes hende at overtale ham til at komme ned, og de indgår en aftale. Hun skal vise ham, at livet er værd at leve, men hvis det ikke lykkes hende inden hans 35-års fødselsdag to uger senere, vil han gøre alvor af sin plan og tage sit eget liv.

Med stor entusiasme slæber Christine Adam ud på eventyr i håb om, at han skal få øjnene op for de gode ting i sit liv. Men Christines eget liv er mildest talt heller ikke perfekt. Hun har netop forladt sin mand og har problemer både hjemme og på arbejdet. Og efterhånden som den fatale deadline nærmer sig, bliver det klart, at Adam ikke er den eneste, der har brug for en hjælpende hånd.

Det er virkelig svært for mig, at skulle skrive noget om denne bog, uden at afsløre noget. Der er så mange ting der spiller ind - og så mange episoder, jeg så gerne vil fortælle jer om, så i får lyst til at læse bogen, men jeg kan ikke, for så afslører jeg bare noget.

Vi møder Christine og Adam - to forskellige mennesker, der begge har deres egne problemer at slås med. De slår sig sammen og forsøger at hjælpe hinanden. Gennem hele bogen hører vi om begge parters rejse gennem forsøget på, at få et bedre liv. Det er bare ikke altid lige let.

Christine er den her modne kvinde, der forsøger at overbevise sig selv om, at hun kan leve sit eget liv. Og Adam er en mindre moden (opfatter jeg) mand, der gerne vil blive til en mand. Man kan altså sige, at det er noget af et eventyr, som Cecelia Ahern tager os med på.

Jeg er helt vild med denne bog. Den er så fantastisk, og den rørte virkelig nogle steder i mig, hvor jeg føler, at jeg lærte noget nyt. Det sker sjældent gennem en bog, for mig, og derfor blev jeg ret overrasket over det.

Jeg elsker bogen - ja, det gør jeg faktisk. Den er så sød, sjov, rørende og gennemført. Jeg følte ikke der var nogle passager, jeg sprang let hen over - jeg slugte bare det hele. Den er så gennemført og der er virkelig tænkt over detaljerne. Dette er den perfekte sommer-bog!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar