lørdag den 6. juni 2015

Mit læsemål 2015 - update #2

Så er vi ved at være halvvejs med året. Det betyder, at jeg vil give jer en update på, hvordan det går med mit læsemål. Jeg satte mig jo for, at jeg ville nå at læse 50 bøger, da jeg mente, at dette ikke ville være noget problem. Det skulle jeg nok kunne nå uden at være stresset. Og det må sige sig at være sandt.


Som i kan se, er jeg allerede langt over halvvejs med målet. Der er ingen tvivl om, at jeg nok skal klare det. Og jeg kan endda tillade mig at tage det rolig i denne periode, hvor alle eksamenerne presser på og giver mig nogle lidt andre tænker end lige bøger.

Jeg har nået at læse 39 bøger indtil videre og det er jo et flot arbejde - ja, det synes jeg da i hvert fald selv! Det er langt flere end jeg nogensinde havde forventet, så det kan jeg godt være stolt af. Egentlig havde jeg ikke regnet med at ville læse andet end et par bøger om måneden, men det er jo, heldigvis, blevet til noget helt andet.

I sidste update snakkede jeg om, måske at sætte mit læsemål op. Det er jeg gået lidt væk fra igen, for jeg tør næsten ikke. Jeg synes 75 bøger lyder ret voldsomt og 100 bøger endnu voldsommere. Det tror jeg må blive næste år i stedet, for jeg har det nok bare bedst med, at holde mig til et mål, jeg ved, jeg kan overholde. Det er jo aldrig sjovt, at tabe i et "væddemål" med sig selv.

Hvis man går ind på min Goodreads-profil, vil man kunne se alle de bøger jeg har læst i år. Der er dog ikke den store forskel fra her på bloggen, for langt de fleste bøger jeg har læst, har jeg også anmeldt. Der er nogle stykker fra starten af året, der ikke er en anmeldelse af herinde, som så er på Goodreads. Men ellers er det meget det samme.

Hvordan går det med jer? Kan i overholde jeres læsemål, hvis i har sat jer sådan et?

6 kommentarer:

  1. Ej, hvor fedt det går så godt med dit læsemål! Det går også rigtig godt med mit eget på Goodreads - jeg har sat det til 100 bøger, og har pt. læst 62, hvilket vil sige, jeg (ifølge Goodreads) er 20 bøger foran "schedule". Virkelig fedt! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op! Sikke en masse du får læst! Jeg er helt imponeret :P Jeg håber også på, måske at kunne sætte mit læsemål så højt næste år. Nu vil jeg dog lige se, hvordan det går i år først :)

      Slet
  2. Dejligt at det går godt for dig - det gør det også for mig! Mit Goodreads mål er 150 bøger og jeg har læst 94 (selvom der på Goodreads kun står 81, men der er en del af dem jeg har læst der ikke er derinde, øv øv!). Så jeg håber og regner bestemt med at nå i mål :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor er det altså vanvittigt! 94 bøger?! Hvordan gør du det? :P

      Slet
  3. Sådan! Det er da fedt. :D

    Jeg er også over halvvejs med mit mål, men jeg øger heller ikke antallet - så hellere gå lidt i plus, end at stresse mig selv. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis! Så kan jeg klappe mig selv på skulderen og købe en "færdig med mit læsemål"-gave lidt tidligere end forventet :P

      Slet