torsdag den 26. februar 2015

"Anna and the French kiss (Anna the the French kiss #1)" af Stephanie Perkins

Billedet er lånt fra Stephanie Perkins
Anna and the French kiss (Anna and the French kiss #1) af Stephanie Perkins, 401 sider, Usborne, 2010

Here is everything I know about France: Amélie and Moulin Rouge. The Eiffel Tower and the Arc de Triomphe... And I'm moving to Paris for a year. To boarding school. Alone.

Anna had everything figured out - she was about to start senior year with her best friend, she had a great weekend job, and her huge work crush looked as if it might finally be going somewhere... Untill her dad decides to send her 4383 miles away to Paris. On her own.

But despite not speaking a word of French, Anna finds herself making new friends, Including Étienne St. Clair, the smart, beauriful boy from the floor above. But he's taken - and Anna might be too. Will a year of romantic near-misses end with the French kiss she's been waiting for?

Denne bog havde jeg glædet mig meget til at læse. Alle har snakket om den på booktube, Instagram og deres bogblogs - og nu har jeg også læst den.

Jeg har læst om den unge Anna der pludselig flytter til Paris, skal have sig nye venner og skal gå på en ny skole, hvor hun ovenikøbet skal lære fransk. Det er ikke nemt for hende - specielt ikke med den smukke St. Clair i nærheden.

Jeg var fuldstændig opslugt af denne bog, mens jeg læste den. Jeg havde svært ved at lægge den fra mig, så jeg kunne komme ordentlig tid i seng eller blot putte med min kæreste på sofaen. Men den var så intens og fuld af kærlighed, at jeg var nødt til at læse den færdig - ikke for at se hvordan den endte, men for at få mere. Og nu, hvor jeg har vendt den sidste side, hungrer jeg stadig efter mere. Jeg har ikke fået nok - hvad sker der nu? Hvad bliver der af dem? Hvad er deres fremtid?

Jeg synes det er en helt fantastisk bog. Og så synes jeg at den er realistisk, på et sådan punkt at den slags kærlighed kender jeg til. Jeg synes ofte, når jeg læser kærligheds-bøger, at en del af det er for urealistisk og svært at sætte sig ind i. Men jeg kan med 100 % sikkerhed sige, at jeg ved hvordan Anna har det. Det gør jeg virkelig.

Jeg er kun blevet skuffet på ét punkt med denne bog - og det er ved slutningen. Det er ikke fordi slutningen er dårlig eller mangelfuld; historien er blot så fantastisk at jeg vil have mere. Jeg vil ikke være færdig med at læse om Anna endnu.

Jeg tør næsten ikke åbne den næste i serien, "Lola and the boy next door" i frygt for, at jeg ikke kommer til at høre noget om Anna.

Denne bog skal selvfølgelig have 5 stjerner. Intet mindre. 10 endda, hvis skalaen gik så højt. Jeg har lyst til at læse bogen igen med det samme, forelske mig først i Troph og dernæst i St. Clair. Jeg har lyst til at mærke hvordan Anna bliver fyldt op med kærlighed, glæde og gråd. Jeg vil ikke stoppe her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar