torsdag den 17. september 2015

Bloggen på de sociale medier

Jeg tror at vi alle sammen er klar over, at der findes virkelig mange muligheder for at vise sig på de sociale medier. Der er både Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr og mange andre. Og selvfølgelig er bloggen på nogle af dem. Men hvilke? Og hvorfor?

Facebook
Bloggen har sin egen Facebook side, hvor jeg slår op, når der er kommet et nyt indlæg. Man kan altså bruge denne til at følge bloggens aktiviteter. Jeg bruger egentlig ikke siden til noget andet - det er lige så meget en hjælp til de læsere, som gerne vil have en "nem" måde, at følge med i.

Bloglovin'
Bloggen er også på Bloglovin'. Her kan man følge bloggen (og mange andre også), og se når der kommer nye indlæg. Jeg bruger det personligt også til at følge med i mine medbloggeres indlæg. Man kan gemme indlæggene og synes godt om dem.

Instagram @mitbogunivers
Her ses både billeder fra mit hverdagsliv - og de bog-relaterede ting. Denne platform bruger jeg dagligt (og faktisk også flere gange), og jeg er her nem at komme fat i. Tit skriver jeg også om de små ting, som ikke er "store nok", til at skrive om på bloggen.

Så findes der jo, som sagt, også platformen Twitter. Her har jeg forsøgt mig frem, men har aldrig helt fanget det. Så der er hverken jeg eller bloggen med. Jeg har det faktisk fint som det ser ud nu. Der hvor jeg er med, er der et dejligt fællesskab, hvor alle er super søde og rare - og det gør jo altid det hele lidt sjovere.

Tit kan jeg få fornemmelsen af (primært på grund af min kæreste), at jeg måske bruger lidt for meget tid, på disse sociale medier. Og det gør jeg nok også - hvis jeg nu skar lidt ned, er jeg sikker på, at jeg ville have en hulens masse ekstra tid til at læse i. Men det kan man jo altid komme og sige, når man allerede har været fanget på YouTube i en hel time.

Jeg er vild med idéen om, at man på disse sociale platforme kan "mødes" med andre, med de samme interesser, og snakke om dem. Det er det vigtige for mig - at jeg kan bruge det som et socialt medie.

Bruger du nogle andre sociale medier? Eller er det måske meget begrænset?

2 kommentarer:

  1. Jeg bruger også de sociale medier aaalt for meget. Flere timer om dagen på Instagram.... Åhha :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at høre, at det ikke bare er mig! :P

      /www.mitbogunivers.blogspot.com

      Slet