onsdag den 1. juni 2016

Bogblik på... maj

Maj måned er slut. Det har været en hård måned med afslutning af praktik, eksamen og alt for meget varme i forhold til hvad denne blogger kan holde til. Og igen i denne måned har bloggen derfor stået lidt stille. Jeg har haft svært ved at komme ind i rytmen med bloggen, rytmen med at få skrevet anmeldelser og hvad der ellers hører til - men det betyder derfor også, at der nu ligger en masse anmeldelser klar, som kun venter på at komme ud på bloggen.

Derudover har jeg også gjort mig nogle tanker om nogle faste indlæg. Jeg har set konceptet hos flere andre bogbloggere - dette kan fx være tema tirsdag, eller blot refleksioner over et bestemt emne. Og det vil jeg rigtig gerne starte op på bloggen. Hvordan det skal komme til at foregå, det ved jeg endnu ikke, så har du nogle idéer, så hører jeg dem gerne!

MEN! Selvom bloggen har stået lidt stille i en periode, så er der altså blevet læst noget alligevel. Selvom jeg ikke selv føler, at det er særlig meget, så siger Goodreads noget andet.

I maj nåede jeg at læse 6 bøger:
1. "Girl Online på tourné (Girl Online #2)" af Zoe Sugg, 1/5 stjerner
2. "Alkymisten" af Paulo Coelho, 2/5 stjerner
3. "Lake House" af Kate Morton, 3/5 stjerner
4. "Englenes by (Dødens Instrumenter #3)" af Cassandra Clare, 5/5 stjerner
5. "Dronningen af Tearling" af Erika Johansen, 2/5 stjerner
6. "Fanden på væggen" af Palle Schmidt, 4/5 stjerner

Det har altså været en blanding af flere genrer. Nogle som jeg normalt ikke læser, og andre som jeg har fået en nyopdaget kærlighed for.

Jeg var så heldig at få besøg af Alkymisten. Det er et projekt som Simone har sat igang. Bogen er på rundtur blandt danske bogbloggere, bookstagrammere og booktubere. Det var en rigtig sjov oplevelse, da det normalt ikke ville være en bog, som jeg ville have læst, og jeg mener faktisk at have fået en hel del ud af den - i kan godt glæde jer til at læse den kommende anmeldelse!

Jeg håber i har haft en lige så dejlig måned som jeg selv har. Nu glæder jeg mig til at det er sommertid med sommervejr og læsning på terassen. Pt er jeg igang med at overtale min kommende mand til at købe mig en hængekøje - for hvad er hyggeligere end at ligge i hængekøjen i haven og læse en god bog? Ja, jeg ved det i hvert fald ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar