torsdag den 1. januar 2015

"En bitterfisses bekendelser" af Bethany Hansen

Billedet er lånt fra Arnold Busck.
En bitterfisses bekendelser af Bethany Hansen, 219 sider, Turbulenz, 2012

Bloggen Bitterfissen Bethany har i skrivende stund eksisteret i omkring syv måneder. Liberalistiske Klynkekusser, bloggende førtidspensionister og andet godtfolk har måttet kigge sig selv i det beskidte spejl, som pludselig var vendt mod dem selv. Vorherre til hest for et inferne. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Bethany indså nemlig midt i det hele, at hun måtte gøre sin pligt og skrive Bogen. Bogen til en evig stadfæstelse af min tilstedevæerlse og arv til vore efterkommere. Og som sagt, så gjort. Og her har I resultatet: Bogen fyldt med Bethanys harske udsagn og meninger om dette og hint. Mere hæmningsløs end nogensinde. I kan tage det til jer eller bruge bogen som brænde.

Inden jeg begyndte på denne bog, havde jeg hørt om Bitterfissen Bethany. Jeg havde aldrig læst hendes blog, eller andet hun havde skrevet, blot hørt om hende og hendes grove udtalelser. Jeg besluttede mig egentlig for at ville læse bogen, da jeg tænkte det kunne være sjovt.

Da jeg begyndte på bogen, skraldgrinede jeg over de første 10 sider. Jeg kunne ikke stoppe da jeg først var kommet igang, og jeg havde nærmest min egen fest, da jeg åbnede op for bogen. Men så stoppede det sjove også dér. Jeg kunne ikke længere se det sjove i, at skulle læse det samme brok om forskellige mennesker igen og igen.
Jeg ved ikke hvem denne dame er - om dette blot er skuespil eller om det er virkeligt, men det blev for meget for mig.

Jeg ved egentlig ikke om jeg havde regnet med, at der var en handling i bogen - men hvis jeg gjorde, blev jeg i hvert fald skuffet. For det er vel egentlig det totalt modsatte af, hvad der egentlig er.
Bogen er en samling vrede udtalelser om forskellige kendte mennesker, og hvad denne bitterfisses holdning er til disse.

Jeg er ikke imponeret - men måske har jeg bare den forkerte humor til denne slags bog.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar