torsdag den 23. juni 2016

Ruler of books tag

For ikke så længe siden, taggede Simone fra Boghjørnet mig i dette tag. Det er Ariel Bisset der startede det, og jeg har sådan glædet mig til at dele min svar med jer.

1. What book would you make everyone read?
Det er nok ikke den store overraskelse, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at alle læste min yndlingsbog, Mig før dig af Jojo Moyes. Dette er nok ikke langt fra at være sket, da den er meget populær, men der er dog endnu nogle der hænger i (kan i så komme igang!). Jeg har en holdning om, at den bog er så vigtig. Den giver anledning til mange tanker og diskussioner omhandlende bogens emner, og det synes jeg bare er rigtig fint. Gennem bogen er man nogle gang nødsaget til at tage stilling til nogle ting, og det kan jeg godt lide i bøger.



2. What would you abolish in book construction?
Kender i de der bøger, hvor de er limet så dårligt sammen, at der pludselig falder 10 sider ud midt i bogen? Jep - og er der noget værre? Ikke nok med, at det er træls, fordi dermed er i stykker, men netop disse 10 sider har det også med at forsvinde. Og når de først er forsvundet,  ja, så kan jeg ikke læse bogen igen.

3. What author would you commission to write you any book?
Som så mange andre læseheste, har jeg engang haft en drøm om at blive forfatter. Og på trods af, at krimier den dag i dag er min favoritgenre, skrev jeg altid pladder-romantiske ungdoms-'bøger'. Og netop disse historier kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse i en mere professionel format.

For nyligt har jeg opdaget Rainbow Rowell, som jeg virkelig mener skriver helt fantastisk. Jeg er vild med hendes måde at stille tingene op på - og måden hvorpå hun opbygger sine karakterer. Derfor kunne jeg helt sikkert godt tænke mig, at hun skrev et par af mine idéer ned til en bog.

4. What book would you demote to the library basement to make room for new books?
Åh, det er virkelig svært - for selvom der er nogle bøger, som jeg virkelig ikke bryder mig om, så er der jo altid nogle andre derude, som godt kan lide dem. Jeg må dog nok sige, at i al den tid jeg har haft denne blog, er de to bøger af Zoe Sugg de værste jeg har læst. Og jeg ved godt, at jeg ikke har min ryg dækket på denne, men jeg ser bare ikke helt deres mening. Så dem ville jeg nok sende ned i kælderen på biblioteket, for at få plads til nogle nye.



5. What cover artist would you commission to make a mural?
Jeg skal være helt ærlig at sige, at jeg på ingen måde har styr på cover-designere. Jeg kan synes, at et coveret er utroligt smuk, og have trangen til at eje en bog, blot på baggrund af coveret. Dette spørgsmål må jeg melde pas på, for jeg ved det helt ærligt ikke.

6. What characters face would you put on a coin?
Dødens instrumenter, Jace. Selvom jeg har set serien, og denne har ødelagt det en smule for mig, har jeg bare et billede af Jace som hammer-lækker og vildt charmerende. Hvis han var på en mønt ville jeg aldrig bruge penge, blot så jeg kunne have så mange af ham som muligt.

7. What book would you award the "Ruler of Books" 2016 Price to?
For ikke så længe siden læste jeg Bare en dag af Gayle Forman. Den var virkelig fantastisk og satte nogle vilde følelser igang hos mig. Jeg vidste allerede fra første kapitel, at denne bog skulle have fuld stjerne-sæt på Goodreads - det var lige som om, at jeg bare kunne mærke. Karaktererne er helt fantastiske og handlingen er så unik og følelsesladet. Har du derfor ikke læst den, så kan du bare komme igang!

Jeg tagger ikke nogen specifik, men har du lyst til at være med, så synes jeg da, at du skulle gøre det!

2 kommentarer:

  1. Fedt du havde lyst til at lege med. Dine svar var rigtig hyggelige at læse :D

    SvarSlet
  2. Så fine svar og hyggeligt tag! Jeg må hellere også lige få lavet det snart! <3

    SvarSlet