torsdag den 16. juli 2015

Tag - De syv dødssynder

Jeg er blevet tagget hos Anna til at lave dette tag. Jeg har brugt nogle dage efterhånden, til at tænke over de forskellige svar - og nu kommer jeg endelig med den til jer.

1. Grådighed - hvilken bog er den dyreste og hvilken bog er den billigste du ejer?
Uh, den er svær. Den dyreste jeg har er nok "Harry Potter and the Deadly Hallows" som jeg fik engang for mange år siden. Jeg har altså ikke selv købt den - men jeg ved at den er ret dyr (ligesom resten af serien jo egentlig også er). Den billigste er der flere af - jeg har nemlig en del af de typiske dameblads-romaner, som jo koster nærmest ingenting, fordi de følger med bladet. Mange af dem har jeg ikke læst - og jeg har dem slet ikke på min bogreol.

2. Vrede - hvilken bog har du et had-/kærlighedsforhold til?
Åh, den er også virkelig svær - jeg elsker rigtig mange af mine bøger og har virkelig svært ved at skulle sige, at jeg hader en bog (eller i hvert fald har et hadsforhold til den). Det må nok blive "Mænd der hader kvinder". Jeg synes på en måde at det er en rigtig fed bog, men på samme tid kan jeg bare slet ikke forholde mig til den. Det har jeg det ret svært ved.

3. Frådseri - hvilken bog er den pæneste du nogensinde har købt?
Her er jeg overhovedet ikke i tvivl - for det er helt sikker da jeg købte mine Jojo Moyes bøger i hardback udgave. De er SÅ fine sammen - og virkelig smukke.

4. Dovenskab - er der dele af en bog du ikke læser på grund af dovenskab?
Nej, faktisk ikke - jo, måske siden(siderne) til sidst i en bog hvor forfatteren ofte takker for hjælpen, til dem der nu skal takkes. Det læser jeg sjældent - men ellers får det hele faktisk en tur.

5. Hovmod - hvilken bog er du allermest stolt over at kunne fremvise på din reol?
Jeg ved det helt ærligt ikke - det er jeg ked af at skulle sige. Jeg ville nok sige de signerede bøger jeg har - men man kan bare ikke se at de er signerede, når de står på reolen. Jeg ved det ikke - jeg har svært ved at skulle forfordele min bøger (...eller mine børn kunne man næsten sige), for de betyder allesammen rigtig meget for mig. Jeg er allermest glad for at kunne fremvise alle mine bøger på min reol!

6. Utugt - hvilken karakter kunne du godt tænke dig at få virkeliggjort?
Ååååh - den er svær! Der er så mange, jeg rigtig gerne vil møde. Ville det være OK at opbygge en verden med alle de karakterer jeg har læst om? Nok ikke. Nå - men St. Clair fra "Anna og det franske kys" er helt sikkert en klar vinder. Og så Will fra "Mig før dig". De to dejlige mænd kunne jeg rigtig godt tænke mig at møde i virkeligheden!

7. Misundelse - hvilken bog vil du allerhelst modtage som gave?
Der er faktisk ikke en specifik bog, som jeg allerhelst vil modtage. Har jeg ikke skrevet en ønskeliste til folk, kunne jeg rigtig godt tænke mig, at de tænker over bogen de giver mig - og måske endda selv har læst den og dermed kan anbefale den. For mig er det tanken der tæller - også når det er en boggave.

Det var så mine svar. Jeg håber i synes det var sjovt - for nu kommer vi til det næste. Jeg skal tagge 3 nye, som jeg gerne ser svarer på spørgsmålene også. Her kommer de:

Simone fra Boghjørnet
Katja fra Cautious
Xenia fra Xenias bogblog

Jeg glæder mig til at se jeres besvarelser!

1 kommentar:

  1. Åh, det tag har jeg faktisk haft lyst til at lave længe, men bare ikke fået gjort. Så mange tak for tagget - jeg glæder mig til at lege med :)

    SvarSlet