tirsdag den 10. maj 2016

"Den tavse by (Dødens instrumenter #2)" af Cassandra Clare

Den tavse by (Dødens instrumenter #2) af Cassandra Clare, 490 sider, Borgens forlag, 2015

Denne bog er læst på Mofibo.

16-årige Clary Fray ønsker bare at hendes liv ville blive normalt igen. Men det er der vist ikke mange chancer for. For hun kan ikke komme udenom at hun nu er blevet is tand til at se vampyrer og varulve. Og at hun er blevet indlemmet i en verden af skyggejægere på jagt efter dæmoner. Samt at hendes mor ligger i en alvorlig magisk påført koma. Der er meget, der skal gøres i Clarys liv. For at hjælpe sin mor må hun prøve at komme i kontakt med den onde Skyggejæger Valentine, som siges også at være vanvittig - og hendes far.

Jeg glædede mig så meget til at komme igang med denne efterfølger. Efter at have læst den første bog, var det som om, at jeg slet ikke kunne slippe universet. Jeg hungrede efter mere, og det fik jeg endelig.

Clary og Jace er lige så fantastiske som før, Simon er lige så betænksom, Valentine er en djævel og Luke er en rigtig hygge-onkel. Alle karaktererne er som de plejer, men alligevel ikke helt. De har udviklet sig, er kommet videre og har fået nye problemer der skal løses - samtidig med, at de endnu har nogle gamle problemer de skal slås med.

Som med den første bog er jeg meget begejstret. En bog (eller serie) som denne, er grunden til, at jeg er begyndt at elske fantasy. Førhen har jeg virkelig ikke været den store fantasy-læser, for jeg har haft rigtig svært ved at se det fantastiske i genren. Jeg har haft svært ved ikke at ryste på hovedet, fordi jeg ikke kunne se en mening med det - men det kan jeg nu.

Clary og Jace er helt fantastiske. De lever i dette fantastiske univers, som virkelig har fanget mig. Cassandra Clare er endnu mere fantastisk, fordi hun har præsteret at skrive en serie, hvor jeg ikke bare føler, at jeg er fanget i endnu et teenage-drama, der tilfældigvis sker i et univers med overnaturlige væsner.

Jeg glæder mig så meget til at komme videre i serien - jeg kan slet ikke vente!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar